Válságkezelő szolgáltatásaink

Hogyan alakulhat ki válsághelyzet?

  • rosszul tervezett költségvetés következtében
  • jól tervezett költségvetés, de hanyag gazdálkodás miatt
  • a közös költség és egyéb befizetések nagy számú és hosszabb idejű késése, vagy elmaradása következtében
  • a közös képviselő gondatlansága, vagy szándékos pénzügyi visszaélése miatt

Ezen okok egyenkénti fennállása, vagy együttes megjelenése esetén már rövid idő alatt pénzügyi nehézség alakulhat ki a gazdálkodásában, amely végső soron a társasház teljes fizetésképtelenségét is előidézheti.

Ez utóbbi esetben a közüzemi cégek súlyos, és egyre gyakrabban alkalmazott szankcióira is fel kell készülni, ami a szolgáltatások hirtelen megvonását, megszüntetését jelenti (víz, villany- és gáz lekapcsolása), ami érthető módon a házban lakók alapvető életvitelét rendkívül hátrányosan érinti. 

Ezt a problémát a lakóközösségnek tehát időben fel kell ismernie, komolyan kell vennie, és haladéktalanul meg kell kezdenie a szükséges lépéseket ahhoz, hogy ezek a súlyos krízishelyzetek ne fordulhassanak elő. 

A válsághelyzetek van egy további negatív (de kevésbé látványos) következménye, amire sokan nem gondolnak, de mindenképpen meg kell említenünk, mert hosszabb távon szintén súlyos károkat okozhat. 

Ez pedig az a tény, hogy a pénzügyi nehézségekkel küzdő társasházak természetesen ott spórolnak, ahol tudnak, és ezért elmaradnak olyan fontos karbantartási munkálatok, felülvizsgálatok a házban, amelyek kiesése nagymértékben megnövelheti a későbbi költségterheket, az esetleges helyreállítási munkálatokat. 

Ezeket a helyzeteket tehát mindenképpen célszerű elkerülni, de ha már megvan a „baj”, akkor a lehető leggyorsabban meg kell szüntetni, a válságkezelés lépéseit haladéktalanul meg kell kezdeni! A vészforgatókönyvet azonban alaposan át kell gondolni, nehogy egy-egy hirtelenjében hozott döntés további károkat okozzon. 

Cégünk ennek érdekében dolgozta ki ú.n. válságkezelő szolgáltatási csomagját, amely több éves szakmai tapasztalatunkra épül, és, amelynek célja, hogy a társasházakat a lehető leghamarabb kihozza a lehúzó spirálból, visszahúzza a pénzügyi szakadék széléről. Meg vagyunk győződve arról, hogy ilyen esetekben kizárólag csak a gyors, szakszerű és rendkívül átgondolt lépésekkel lehet hosszú távon is sikert elérni, és a régi rossz beidegződésektől, gyakorlattól végleg megszabadulni.

Cégünk több alkalommal vett át komoly krízishelyzetben lévő társasházakat, így elegendő tapasztalattal rendelkezünk a társasházak reorganizációjában, a pénzügyi gazdálkodás teljesen új alapokra helyezésében. A régi, kudarcot vallott módszerek, gazdálkodás helyett mi tudatosan és hosszú távon tudjuk stabilizálni a társasházak működését, ezt bizonyítják eddigi referenciáink, amelyek közül van olyan társasház, ahol közel 20 éve vagyunk folyamatosan jelen.

Amennyiben úgy érzi, hogy a társasház, amelyben lakik hasonló cipőben jár, és gyors segítségre szorulna, keressen meg bennünket, és kérjen ingyenes konzultációs lehetőséget! Ajánlatkérés

A válságkezelési szolgáltatásunk lépései:

1. A hiány tényleges és pontos felmérése

a) a költségvetés elemzése, annak tervezése során történő hibák feltárása
b) a gazdálkodás elemzése, a tervezett és a tényleges költségek összehasonlítása, az estleges túlköltekezés okainak megállapítása, megjelenítése
c) a közös költség befizetések ellenőrzése

2. Javaslattétel a válsághelyzet megoldására

a) az új költségvetés elkészítése és a közgyűlés elé terjesztése 
b) az elmaradt befizetések tételes kimutatása, a tartozások rendezésére javaslatok megfogalmazása 
c) amennyiben szükséges, a ház külső finanszírozásának megszervezése, annak lebonyolítása

3. Konszolidálás – pénzügyi stabilizálás (a közgyűlés által elfogadott javaslatok alapján)

a) a közös képviselet ellátásával biztosítani az új költségvetés betartását 
b) a finanszírozás megszervezése
c) az elmaradt befizetések rendezése, jövőbeni szankciók megállapítása

 

Ügyfeleink mondták
  • Az eredeti fűtési rendszerről történő leválással és új önálló fűtési rendszer kialakításával a közös képviselő a Társasház számára biztosította az önálló fűtési rendszer kialakítását, másfelől az új rendszer 40-60%-os energia-megtakarítást jelentett a Társasház számára. dr. Bándi Gábor
    ügyvéd
    1094 Bokréta u. 22.
  • A Kvarner által közvetített szakembergárda a ház hibajavításai, elhárításai, állagmegóvása vonatkozásában megbízható, jó minőséget képviselnek, korrekt ár-érték arányban. Gincsai István
    Számvizsgáló Bizottság elnöke
  • Az elmúlt négy évben a Számvizsgáló Bizottság elnökeként meggyőződhettem pontos, becsületes, a lakóközösség érdekeit mindig szem előtt tartó munkájukról. Dr. Győri Sándor
    Bokréta 17-19. Társasház
    Számvizsgáló Bizottság elnöke
  • A közös költség a többi társasházhoz képest átlagos mértékű, ám ennek ellenére kb! 2 000 000 Ft megtakarítást értünk el, és a Kft. megtalálta a megfelelő módját ahhoz, hogy a tulajdonostársaknak ne legyenek jelentős befizetés-elmaradásai. Dr. Payrich András
    Lakástulajdonos és
    Számvizsgáló Bizottság Elnök
Elérhetőségeink
Cím:
1095 Budapest
Viola u. 13-15. Fsz. 1.
Telefon:
+36 1 218 0384
Mobil:
+36 70 272 3855
Ajánlatkérés