Válságkezelő szolgáltatásaink
Hogyan alakulhat ki válsághelyzet?
- rosszul tervezett költségvetés következtében
- jól tervezett költségvetés, de hanyag gazdálkodás miatt
- a közös költség és egyéb befizetések nagy számú és hosszabb idejű késése, vagy elmaradása következtében
- a közös képviselő gondatlansága, vagy szándékos pénzügyi visszaélése miatt
Ezen okok egyenkénti fennállása, vagy együttes megjelenése esetén már rövid idő alatt pénzügyi nehézség alakulhat ki a gazdálkodásában, amely végső soron a társasház teljes fizetésképtelenségét is előidézheti.
Ez utóbbi esetben a közüzemi cégek súlyos, és egyre gyakrabban alkalmazott szankcióira is fel kell készülni, ami a szolgáltatások hirtelen megvonását, megszüntetését jelenti (víz, villany- és gáz lekapcsolása), ami érthető módon a házban lakók alapvető életvitelét rendkívül hátrányosan érinti.
Ezt a problémát a lakóközösségnek tehát időben fel kell ismernie, komolyan kell vennie, és haladéktalanul meg kell kezdenie a szükséges lépéseket ahhoz, hogy ezek a súlyos krízishelyzetek ne fordulhassanak elő.
A válsághelyzetek van egy további negatív (de kevésbé látványos) következménye, amire sokan nem gondolnak, de mindenképpen meg kell említenünk, mert hosszabb távon szintén súlyos károkat okozhat.
Ez pedig az a tény, hogy a pénzügyi nehézségekkel küzdő társasházak természetesen ott spórolnak, ahol tudnak, és ezért elmaradnak olyan fontos karbantartási munkálatok, felülvizsgálatok a házban, amelyek kiesése nagymértékben megnövelheti a későbbi költségterheket, az esetleges helyreállítási munkálatokat.
Ezeket a helyzeteket tehát mindenképpen célszerű elkerülni, de ha már megvan a „baj”, akkor a lehető leggyorsabban meg kell szüntetni, a válságkezelés lépéseit haladéktalanul meg kell kezdeni! A vészforgatókönyvet azonban alaposan át kell gondolni, nehogy egy-egy hirtelenjében hozott döntés további károkat okozzon.
Cégünk ennek érdekében dolgozta ki ú.n. válságkezelő szolgáltatási csomagját, amely több éves szakmai tapasztalatunkra épül, és, amelynek célja, hogy a társasházakat a lehető leghamarabb kihozza a lehúzó spirálból, visszahúzza a pénzügyi szakadék széléről. Meg vagyunk győződve arról, hogy ilyen esetekben kizárólag csak a gyors, szakszerű és rendkívül átgondolt lépésekkel lehet hosszú távon is sikert elérni, és a régi rossz beidegződésektől, gyakorlattól végleg megszabadulni.
Cégünk több alkalommal vett át komoly krízishelyzetben lévő társasházakat, így elegendő tapasztalattal rendelkezünk a társasházak reorganizációjában, a pénzügyi gazdálkodás teljesen új alapokra helyezésében. A régi, kudarcot vallott módszerek, gazdálkodás helyett mi tudatosan és hosszú távon tudjuk stabilizálni a társasházak működését, ezt bizonyítják eddigi referenciáink, amelyek közül van olyan társasház, ahol közel 20 éve vagyunk folyamatosan jelen.
Amennyiben úgy érzi, hogy a társasház, amelyben lakik hasonló cipőben jár, és gyors segítségre szorulna, keressen meg bennünket, és kérjen ingyenes konzultációs lehetőséget! Ajánlatkérés
A válságkezelési szolgáltatásunk lépései:
1. A hiány tényleges és pontos felmérése
a) a költségvetés elemzése, annak tervezése során történő hibák feltárása
b) a gazdálkodás elemzése, a tervezett és a tényleges költségek összehasonlítása, az estleges túlköltekezés okainak megállapítása, megjelenítése
c) a közös költség befizetések ellenőrzése
2. Javaslattétel a válsághelyzet megoldására
a) az új költségvetés elkészítése és a közgyűlés elé terjesztése
b) az elmaradt befizetések tételes kimutatása, a tartozások rendezésére javaslatok megfogalmazása
c) amennyiben szükséges, a ház külső finanszírozásának megszervezése, annak lebonyolítása
3. Konszolidálás – pénzügyi stabilizálás (a közgyűlés által elfogadott javaslatok alapján)
a) a közös képviselet ellátásával biztosítani az új költségvetés betartását
b) a finanszírozás megszervezése
c) az elmaradt befizetések rendezése, jövőbeni szankciók megállapítása